צרנות נבונה • טכנאי או איש מכירות

    עופר גדנקן 1 Comment on צרנות נבונה • טכנאי או איש מכירות
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום נספר על תופעה וותיקה ומרגיזה – טכנאי שירות שמחלטרים כאנשי מכירות.

    פעם, מזמן טכנאי היה טכנאי. הוא התפרנס מהתקנה או תיקון של מוצרים. בימים ההם חששנו מקסימום שהתיקון פשוט אבל הטכנאי ממציא תקלה עצומה ומחליף חלקים לשווא.

    בעשור האחרון הפכו חברות שונות את הטכנאים שלהם לאנשי מכירות המתפרנסים ממכירות מוצרים משלימים, שידרוגים, ביטוחים ומה לא. הטכנאים זוכים גם לבונוסים מתגמלים על עמידה ביעדי מכירות – ואנחנו הופכים ליעדים.

    הבעיה העיקרית היא שבעינינו טכנאי הוא איש מקצוע. אנחנו סומכים עליו כיוון שאנחנו לא מבינים במכונות כביסה, מקררים, מחשבים, ברזים – הרי אם היינו מבינים היינו מתקנים לבד.

    אנחנו מתקשים לעמוד בפני טכנאי שמציע שקע חשמלי נגד ברקים שימנע קלקול של המכשיר לאחר הפסקת חשמל. טכנאי מקררים שמזהיר אותנו שהאוכל יתקלקל מהר אם לא נקנה פטנט מיוחד ששומר על טריות מזון מפחיד אותנו וגורם לנו לשלוח יד לארנק. וכך גם כדורית מונעת חלודה, הארד דיסק נוסף לגיבוי ועוד ועוד…

    מה הבעיה? הבעיה היא כפולה! ראשית, לא התכוננו. כשאנחנו מחפשים לקנות מכונת כביסה אנחנו עורכים מחקר שוק. שואלים חברים מה יש להם ועל מה הם ממליצים. קוראים קצת חומר, משווים בין חנויות ובין דגמים. כשטכנאי שולף לנו מוצר משלים על המקום – אנחנו לא ערוכים לקבלת החלטה. לא בדקנו במה מדובר, מה ה"סכנה" הכרוכה באי שימוש במוצר. מה הסטטיסטיקה של תנורים שהלכו לעולמם עקב קצר חשמלי ואילו אלטרנטיבות קיימות בשוק ובאילו מחירים. אנחנו מרגישים צורך לקבל החלטה על המקום ללא שיקול דעת.

    שנית, אנחנו מרגישים מאוד קטנים מול נציג שירות, ובהרבה מקרים אנחנו לבד. כי רק אחד מבני הבית חיכה לטכנאי. הטכנאי יודע את זה ומשתמש במילים מפחידות כמו "אתה לא חייב את המכשיר מונע אבנית, אבל הוא עולה 200 ש"ח, ותוך שנה תשלם 800 ש"ח להחליף את התוף כשהוא יהיה מפוצץ אבנית, והבגדים יצאו לא טוב…"

    רק מוצרים חשבתם? הטכנאים של היום הם סוכני ביטוח! מיד לאחר התקנת המכשיר ורגע לפני שהם עוברים ללקוח הבא מציעים לנו הטכנאים להאריך את תקופת הביטוח מעבר לשנה הראשונה, או כאשר הם מתקנים מוצר ישן הם מציעים לנו להכניס אותו לביטוח תמורת תשלום חודשי קבוע. כאן צצות שוב אותן הבעיות – אנחנו לא ערוכים לקבל החלטה. לא חשבנו על זה, אין לנו יכולת להשוות מחירים או לבדוק כמה תיקונים ללא ביטוח נכנסים במחיר ביטוח ל3 שנים ולחשב את הסבירות לקילקולים בהיקף דומה.

    שאלה למחשבה: אם השקע או הכדורית או כל מוצר אחר כולל ביטוח הוא כל כך חשוב – למה המוכר בחנות לא המליץ לנו עליו?!

    ולסיום – יש גם נוכלים בתחום הזה: טכנאי שירות שאומרים לך שהשקע נגד ברקים שקנית ב50 שקלים בחנות מוצרי הבית לא טוב, ואתה חייב לקנות את השקע שמתאים למכונת הכביסה הספיציפית שלך, טכנאים שמספרים שבלי השקע בכלל אין אחריות על המוצר…

    אז מה עושים? לא קונים שום דבר על רגל אחת. מתייעצים. חושבים. בודקים ומשווים. האמינו לי שאם תחליטו יומיים אחרי ההתקנה שנפשכם חושקת במגן חלודה ב340 שקלים – החברה תשמח לשלוח לכם אותו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      די ! כמה שזה נכון ומרגיז בדיוק עברתי את התענוג הזה. הטכנאי גנב לי את כל התחושה הטובה שנילוות עם קניית מוצר חדש כי הוא כבר דיבר כאילו שהמכונה ממש לפני שבירה כי לא קניתי את המוצרים הנילווים שכל אחד עמד על 200 שקלים ולא קניתי ממנו את הביטוח.
      תופאה ממש ממש מרגיזה